My Eyelashes





Så här såg det ut igår när jag var på Corinne & Friends och gjorde en permanent ögonfransuppböjning.

Tänkte berätta lite steg för steg hur det går till:

1. Först lägger man en liten rulle på ögonlocket, så nära fransraden som möjligt. Sen limmar man fast fransarna på den.

2. Sen penslar man på permanentvätska på fransarna, så långt ner mot roten som möjligt men man får passa så att inte underfransarna blir böjda också. Det ska verka i ca 10 min.

3. Sen när det är klart ska man ta en bomullstuss och torka bort det, och sen pensla på fixeringsvätska som ska verka i ca 10 min.

4. Efter det är klart är det dags för en skonsam efterbehandling för fransarna så dom blir mjuka och fina, precis som med håret.

5. Det sista man gör är att färga fransarna vilket ger ett mycket bättre slutresultat.

Totalt kostar det mellan 500-800 kronor på salong. Men det är verkligen värt det! Fransarna får jättefint lyft, och om man redan har ganska långa fransar innan som jag så är det här perfekt. Man slipper böja dom varje dag och man slipper lösögonfransar.

Frågor på det?:)

Kommentarer
Postat av: LaLizita

Åh det är så himla fint!! Hoppas du har en kul kväll nu :)

2010-08-21 @ 00:20:46
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Ida

Hur länge håller det ungefär? Alltså, så småningom måste ju de fransarna som behandlades ramlat av och nya vuxit ut, om du förstår hur jag menar :)

2010-08-22 @ 23:19:52
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hur länge håller det?

2010-08-25 @ 08:59:20
URL: http://Wideeens.bloggplatsen.se

Skriv gärna något snällt till mig här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback