Last night in Barcelona

Sista kvällen i Barcelona gick vi till vårat "favoritställe" igen, som ligger på ett litet torg mitt i gamla stan, Alsur Café. Där hade dom supergoda mojitos och tapas så vi ville äta där en gång till innan vi åkte hem.
Nu har vi precis landat på svensk mark och sitter i taxin på väg hem till Fantasy Island, känns lite skönt att få komma hem till sitt eget place ändå.

Nude look

Klänning/Gina Tricot, Väska/Monki, Skor/H&M, Armband/H&M
Idag har vi legat vid poolen i några timmar för det har varit så konstigt väder. Kändes onödigt att gå till stranden då när det regnar lite titt som tätt. Fast vi fick några soltimmar sista dagen iallafall och nu ikväll tänkte vi ta en taxi in till stan och shoppa lite och äta middag men då kom årets skyfall. Hela himlen öppnade sig och det spöregnade och haglade så vi blir nog kvar på hotellet tills det har lugnat ner sig. Har beställt roomservice nu och dricker cava på rummet så det är inte så tokigt det heller.

Magisk kväll

Jag igår

Tapas på Cerveceria Catalana

Palatset

Igår åt vi supergoda tapas till middag (igen) på ett mysigt ställe som heter Cerveceria Catalana och drack gott rosévin till. Sen tog vi en taxi till Font Màgica de Montjuïc som är en magisk fontän som kombinerar vatten i rörelse till musik och färger. Helt fantastiskt tyckte jag att det var och vi försökte ta massa bra bilder men det var mycket finare i verkligheten. Helt klart värt att se om man åker till Barcelona, kostade ingenting heller, förutom taxin dit.

Idag har vi haft lite mulet väder så vi har gått runt lite i stan och gått på zoo och sett delfiner bland annat. Nu blir det siesta innan vi ska ut och äta middag ikväll och kanske gå ut och ta några drinkar vid stranden.

Shopping in Barca

Virkad väst från Blanco

Blus från Primark

Smycken från Blanco

Flätade ballerinas från Bosanova

Väska från Bershka
Hittade några fina saker igår när vi var på shoppingcentret Diagonal Mar som ligger ca 5 minuter ifrån stranden i Barcellona. Tyvärr så var inte Primark lika bra som det är i London men jag är supernöjd med väskan och ballerinaskorna iaf:)

Orange

Linne/Bikbok, Jeansshorts/Monki, Halsband/H&M, Hatt/Vila, Ringar/Bikbok, Glitter, Skor/Moheda, Beachbag/Don Donna
Idag har vi varit och shoppat lite eftersom det var mulet vädet imorse när vi vaknade. Jag hittade några fina saker som ni får se sen. Efter ett tag så sprack det upp och solen kom fram och då tog vi en taxi direkt till stranden. Underbar dag helt enkelt!
Nu ska vi göra oss iordning inför ikväll, det blir middag på en argentinsk restaurang först och sedan House Party med Axwell nere vid stranden.

Look of yesterday

Blus/Lindex, Jeansshorts/Vila, Solglasögon/Mysunglasses, Väska/H&M, Skor/H&M
Igår hade vi en underbar första dag här i Barcelona. Först gick vi till stranden och låg där i några timmar och njöt av solen och värmen. Sedan blev det en långpromenad längst stranden och sedan genom gamla stan. Det finns så mycket vackert att se så man vill aldrig åka hem igen!

Barcelona

Barcelona here I come♥

Details of today

Fjäderhalsband från H&M

Min nya ring från Bikbok

Skor från Moheda
Idag ska vi åka tillbaka till Stockholm igen efter några härliga dagar i Småland. Bröllopet igår var superlyckat och det blev mycket dans och drinkar framåt småtimmarna. Nu väntar en lång bussresa innan vi är framme i Stockholm och det känns inte alls lika kul.

Wish of today

- Klänning från H&M
- Fjäderörhängen från H&M
- Kuvertväska från Topshop
- Ring från Cocoo
- Skor från H&M

Ungefär så här ska jag se ut idag när vi ska på bröllop här nere i Småland, Nybro. Det ska bli så roligt att gå på bröllop, det var flera år sedan sist.

Semester

Jag och Karin

Jättegoda blåbär- och hallonmojitos

Robert och Karin

Jag och Jimmy

Nu har vi fått en bra start på semestern. Mycket god mat och mycket bra sällskap.
Började med att vi kom till Kalmar i tisdags och träffade Karin och Robert som bor i Bangladesh, det va ett tag sen vi sågs. Åt middag med dom och drack goda drinkar. Sen igår blev det grillning hemma hos Jimmys pappa och sen ut en sväng i Kalmar efter det, riktigt kul var det. Vi skulle ju egentligen ha åkt till Öland också men eftersom vädret är dåligt så blev det inte så. Vi får hoppas på bättre väder nästa vecka i Barcelona istället!

Bikbok pre-fall

www.bikbok.com

Det har redan börjat komma in massa snygga höstnyheter på Bikbok och det kommer mera! Så kom in och ta en titt vetja. Man vill bara ha allt! Jag gillar verkligen "Graduate-looken", den känns lite Gossip-girl inspirerad fast med en trendig touch.
Även om jag vill ha sommar ett tag till så längtar jag tills hösten kommer när man kan ta fram sin höstgarderob igen och det börjar klia i fingrarna redan nu efter massa nytt.

Mot Öland

Nu känner jag mig redo för att blogga igen. Det var väldigt skönt med lite bloggsemester. Fast nu åker vi till Öland på semester resten av veckan och sen direkt till Barcelona nästa vecka så det blir inte så mycket bloggning ändå:)

Nytt nummer ute nu!

Äntligen är nya numret av Modeflickan ute! Ni kan gå in här och läsa:

modeflickan.se

Bloggsemester

Tyvärr så känner jag inte att jag har varken tid, lust eller någon inspiration till att blogga just nu. Tänkte ta en liten paus från bloggandet tills jag känner att det känns roligt igen och inte som ett måste. Det kanske tar några dagar, några veckor eller månader jag vet inte. Tänkte bara säga det så ni inte undrar vart jag har tagit vägen, jag tar lite semester bara:)