Long Lashes











Att göra en permanent ögonfransuppböjning fungerar nästan på samma sätt som att permanenta håret.

Så här går det till steg för steg:

Steg 1: Först tar man bort eventuell makeup och lägger en liten rulle/spole ovanför franskanten.
Steg 2: Sen tar man lim och limmar upp de övre fransarna på spolen och separerar de så dom ligger helt perfekt.
Steg 3: När det ser bra ut är det dags att lägga på första permanentvätskan som ska verka i ca 10 min. Sen tar man bort det med en fuktig bomullspad.
Steg 4: Sen lägger man på fixeringsvätskan som ska verka i ca 5-10 min. Sen rengör man med en fuktig bomullspad.
Steg 5: När det är klart är fransarna böjda och klara, då lägger man på en mjukgörande efterbehandling för fransarna.
Steg 6: Slutligen får man ta ett limupplösande medel på spolarna och försiktigt försöka pilla bort fransarna från den.

Det håller mellan 1-3 månader beroende på vilken franstyp/kvalité man har. Perfekt att göra mot sommaren när man kanske inte vill ha mascara på sig varje dag.

Jag har supernöjd med mitt resultat och jag rekommenderar verkligen er att gå till Corinne& Friends för dom är superduktiga där. Dessutom kändes behandling så avslappnande och härlig, det var verkligen värt varenda krona! Ett tips för studenter är att man får 20% rabatt om man går dit mån-ons mellan kl 10-13:)

Kommentarer
Postat av: Karin

SÅ FINT:)

ses snart!!!

2010-04-24 @ 11:28:00
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: LaLizita

Jättefint! :) Man såg verkligen skillnad. Tänk då hur det kommer se ut med mascara :D WOW!

Vad kostar det, ordinarie pris??



Ha en trevlig och solig lördag!

2010-04-24 @ 12:44:49
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: S'♥

Hej, fin blogg!

Visste inte ens att det fanns något sånt :P haha. får man fråga vad det kostade? skulle vara intressant att testa på någongång :)

Ha en fin lördag! ♥

2010-04-24 @ 12:45:19
URL: http://saabs.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Sv: Haha, jo det blev en del mat! Men nu räcker det förhoppningsvis ett tag :D



550 kr var ju inte alls dyrt!! Trodde typ några tusen ;) Det skulle jag också vilja göra men tror inte jag skulle behöva för mina fransar är redan så långa och pekar rakt upp ;D

Längtar tills bilden med mascara kommer upp!



Nu är det hög tid att göra sig redo för partyt!

Vad har du för kvällsplaner??

2010-04-24 @ 17:37:44
URL: http://lalizita.blogg.se/

Skriv gärna något snällt till mig här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback